Isnin, 15 Jun 2015

[ Berita Palsu ] Bunyi Suara Trompet Di Langit Sabah Jun 2015

Berita palsu rakaman video suara misteri atau bunyi trompet dari langit di Kota Kinabalu Sabah pada Jun 2015. Insiden dipercayai berlaku susulan gempa bumi kedua terkuat melanda Ranau Sabah pada 13 Jun 2015. Difahamkan, rakaman didakwa dirakamankan di perumahan sekitar Tuaran, Kota Kinabalu Sabah. Sehingga kini tiada saksi yang dapat mengesahkan rakaman suara misteri dari langit melainkan hanya rakaman video yang meragukan. Dapat rakaman tersebut, dipercayai audio rakaman bunyi langit “misteri” dari luar negara telah disunting dan diserap masuk ke dalam video tersebut. Dimana individu dalam rakaman terbabit hanya melakonkan semula menggunakan audio bunyi misteri walhal sebenarnya tiada bunyi datang dari langit di Kota Kinabalu Sabah.
misteri-langi
Video Rakaman Bunyi Suara Trompet Di Langit Sabah Jun 2015
Berita Palsu Bunyi Suara Trompet Di Langit Sabah Jun 2015
Audio bunyi misteri dari langit yang didakwa berlaku di Sabah sebenarnya di ambil daripada insiden bunya misteri di Luar Negara. Sila rujuk video dibawah, dan cuba forward video dari minit 1:11 hingga 2:04. Anda boleh membandingkannya sendiri.


Sumber: Berita Palsu Bunyi Suara Trompet Di Langit Sabah Jun 2015 | melvister.com 

1 ulasan:

  1. apa yg pelik pada tengahari pada hari kejadian 2 ekor burung yang seakan kebingungan mncari tempat perlindungan,masuk kedalam rumah melanggar jendela rumah kami so slepas itu kami telah terima kiriman video ini..sejam kemudian
    adalah amat jarang burung yg berkelakuan tidak tentu arah...tq

    BalasPadam